سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

سیدعارف نوشاهی در بازدید از کتابخانه مرکزی آذربایجان شرقی:

کتابخانه مرکزی تبریز سرمایه‌ای ارزشمند است

بازدید ایرانشناس و نسخه شناس برجسته پاکستانی از کتابخانه مرکزی تبریز

سیدعارف نوشاهی، نویسنده، پژوهشگر، ایرانشناس و نسخه‌شناس برجسته پاکستانی از کتابخانه مرکزی تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، سیدعارف نوشاهی، نویسنده، پژوهشگر، ایرانشناس و نسخه‌شناس برجسته پاکستانی با همراهی باقر صدری نیا، عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و استاد دانشگاه تبریز؛ اسدالله واحد، استاد گروه ادبیات فارسی دانشگاه تبریز؛ محمد طاهری خسروشاهی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز؛ سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز و شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از بخش نفایس و گنجینه نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز بازدید کرد.

عارف نوشاهی ضمن ابراز خرسندی از این بازدید، مجموعه نسخ خطی و چاپ سنگی و سربی کتابخانه مرکزی تبریز را بسیار نفیس و ارزشمند دانست و گفت: مجموعه کتابخانه ملی سابق تبریز و کتابخانه مرکزی کنونی، سرمایه‌ای ارزشمند و پشتوانه فرهنگی برای مردم منطقه است.

نوشاهی، حضور در کنار نسخه‌های خطی کتابخانه مرکزی تبریز و به ویژه بازدید از نسخ اصلی وقف نامه ربع رشیدی را از لحظات پربار زندگی خویش برشمرد.

وی در پایان ضمن امضای دفتر یادبود بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز، یادداشتی نوشت که در ادامه آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

امروز سعادتی و توفیقی بود که در معیت دکتر صدری نیا و دکتر واحد از کتابخانه مرکزی (ملی سابق) تبریز دیدن کنم. به عنوان دانشجوی ادب فارسی و طلبه نسخه های خطی دورادور با کتابخانه ملی تبریز و دو برادر نخجوانی که مجموعه های خطی خود را به اینجا اهدا کرده بودند، آشنا بودم. مسئولان کتابخانه با صمیمیت خاصی مخزن و نسخه های ویژه (انجیل، کلیات امیرعلیشیر نوایی، وقفنامه رشیدالدین و غیره) را نشان دادند. جناب آقای اکبر تقی پور زحمت فهرست نویسی کتابخانه را کشیده اند که فهرستی جامع است؛ ان شاءالله چاپ شود و نیاز علاقمندان را رفع کند.

آرزو دارم با فرصت بیشتری از منابع این کتابخانه بیش از پیش استفاده کنم.

خادم المخطوطات

عارف نوشاهی

کتابخانه مرکزی تبریز سرمایه‌ای ارزشمند است

کتابخانه مرکزی تبریز سرمایه‌ای ارزشمند است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =